#smrgSAHAF Yüksek Ortaçağ Alman Edebiyatında Seher Şarkısı ( Alba ) - 1989

Stok Kodu:
1199069147
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
110 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1989
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199069147
455071
Yüksek Ortaçağ Alman Edebiyatında Seher Şarkısı ( Alba ) -        1989
Yüksek Ortaçağ Alman Edebiyatında Seher Şarkısı ( Alba ) - 1989 #smrgSAHAF
0.00
Tezimizde çözmeyi amaçladığımız problem, Seher Şarkısının (alba-tageliet) Ortaçağın ORDO (düzen) düşüncesi içinde bir yeri olup olmadığıdır. Günümüze dek Seher Şarkısını -başta orijin problemi olmak üzere- çeşitli yönleriyle ele alan araştırmacılar bu soruyu sormadılar. Tüm yaradılış içinde her şeyin belli bir yeri olan bu düzende Seher Şarkısının yeri nerede?

Yüksek Ortaçağ Almanya'sı Saray Edebiyatının Aşk Şarkısı (das höfische Minnelied) işlevi nedeniyle "ORDO" içinde bir yere oturtuluyor. Çünkü Minnelied, şövalyelik erdemleri içinde yer alan "minne" kavramına dayanıyor. Minnelied ve Tagelied temelde aynı konuyu ele alıyorlar; fakat "Minne" kavramının gerçekleşmesi açısından birbirlerine ters düşüyorlar.

Çalışmamızda inceleme alanımıza giren Staufer Devri (1150-1250) Yüksek Ortaçağ Alman Saray Edebiyatının Aşk Şarkıları içinde bir tür oluşturan Seher Şarkılarının (tageliet) izlerinden yürüyerek sorumuza bir cevap bulmaya çalışacağız. (Önsözden)

Tezimizde çözmeyi amaçladığımız problem, Seher Şarkısının (alba-tageliet) Ortaçağın ORDO (düzen) düşüncesi içinde bir yeri olup olmadığıdır. Günümüze dek Seher Şarkısını -başta orijin problemi olmak üzere- çeşitli yönleriyle ele alan araştırmacılar bu soruyu sormadılar. Tüm yaradılış içinde her şeyin belli bir yeri olan bu düzende Seher Şarkısının yeri nerede?

Yüksek Ortaçağ Almanya'sı Saray Edebiyatının Aşk Şarkısı (das höfische Minnelied) işlevi nedeniyle "ORDO" içinde bir yere oturtuluyor. Çünkü Minnelied, şövalyelik erdemleri içinde yer alan "minne" kavramına dayanıyor. Minnelied ve Tagelied temelde aynı konuyu ele alıyorlar; fakat "Minne" kavramının gerçekleşmesi açısından birbirlerine ters düşüyorlar.

Çalışmamızda inceleme alanımıza giren Staufer Devri (1150-1250) Yüksek Ortaçağ Alman Saray Edebiyatının Aşk Şarkıları içinde bir tür oluşturan Seher Şarkılarının (tageliet) izlerinden yürüyerek sorumuza bir cevap bulmaya çalışacağız. (Önsözden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat