#smrgKİTABEVİ Yüksel Arslan: İlişki Davranış Sıkıntılara Övgü'den Arture'lere 1955 - 1970 -
Maviler kalkıyor yerini soluk renklere, toprak renklerine bırakıyordu. Bilinçaltının olasılıklarını belirtiyordu, bütün iğrençlikleri, özgürlüğü ve somut örnekleriyle. Belki herkes gibi kendi bunalımını da sergiliyordu bu yapıtlarında, olağanüstü ve saygıdeğer bir güçle... - Orhan Duru
Niçin doğayı soyutlamak da İnsan düşüncesini somutlamak değil? - Ferit Edgü
Onun “resmi” (peinture), bir “resim karşıtı”dır (anti-peinture). Bu ayrıca, sanatın insandan ayrı ve onun karşısına dikilen bir gerçek olmasına, yani “sanat içinde yabancılaşmaya” karşı çıkmaktır; insan kişiliğinin ve hür varlığının temel bir şart olarak ileri sürülüşüdür. - S. Hilav
Demek, kendime, küçük, toplumdışı, yıkıcı, anarşist, insansala karşı, arturique, patafizik, psychiaRtrique!, Nietzscheci vs, bir yaşantı seçmiştim. - Yüksel Arslan
Maviler kalkıyor yerini soluk renklere, toprak renklerine bırakıyordu. Bilinçaltının olasılıklarını belirtiyordu, bütün iğrençlikleri, özgürlüğü ve somut örnekleriyle. Belki herkes gibi kendi bunalımını da sergiliyordu bu yapıtlarında, olağanüstü ve saygıdeğer bir güçle... - Orhan Duru
Niçin doğayı soyutlamak da İnsan düşüncesini somutlamak değil? - Ferit Edgü
Onun “resmi” (peinture), bir “resim karşıtı”dır (anti-peinture). Bu ayrıca, sanatın insandan ayrı ve onun karşısına dikilen bir gerçek olmasına, yani “sanat içinde yabancılaşmaya” karşı çıkmaktır; insan kişiliğinin ve hür varlığının temel bir şart olarak ileri sürülüşüdür. - S. Hilav
Demek, kendime, küçük, toplumdışı, yıkıcı, anarşist, insansala karşı, arturique, patafizik, psychiaRtrique!, Nietzscheci vs, bir yaşantı seçmiştim. - Yüksel Arslan