#smrgKİTABEVİ Zamanımızın Kokusu : Byung Chul Han Üzerine Bir İnceleme - 2023
Koku, varlığı idrak etme sürecinde varlığın uyandırdığı duygu durumunu çağrıştırır. Çalışmamıza konu ettiğimiz Byung Chul Han, günümüzde kendisine yeni bir dönüşün zaruri olduğu varlıktan süzülen zamansal kokuyu yeniden almayı dener. Günümüzde varlık şeffaflaştırılmaya, sanallaştırılmaya, hızlandırılmaya ve en nihayetinde de ekonomik kaygılarla dijitalizasyona uğratılır. Dataizmin ideolojisi günümüz kapitalizminin yeni aracıdır. Nicelikleştirilen ve sanallaştırılan varlık, zamansal kokusunu verememektedir. Uygarlığın huzursuzluğu, varlığın kokusunu alamamanın krizidir. Byung Chul Han, varlığın yeni bir kriz durumunu yaşadığı kokusuz zamanımızı meta-anlatısal bir nazarla süzer. Han'ın varlık üzerine duyumsamalarını konu ettiğimiz bu çalışma, teknolojinin dönüştürücü etkilerini hissettiğimiz çağımızda varlığı duyumsayamamanın ve varlığın kokusunu alamamanın krizini anlaşılabilir kılmayı amaçlar.
İÇİNDEKİLER
TEŞEKKÜR
ÖNSÖZ
KISALTMALAR
GİRİŞ
Byung Chul Han
BİRİNCİ BÖLÜM
ÇAĞIN FELSEFİ PROBLEMLERİ VE BYUNG CHUL HAN 5
1.1. Niceliğin Egemenliği ve Sonrası
1.2. Dünyanın Tekdüzeleşmesi
1.3. Demokrasi'den Enfokrasi'ye
1.4. Beğendim (Like) Kapitalizminin Kültür Endüstrisi
1.5. Yapabilme Öz Sömürüsü
1.6. Dijital Panoptikon
1.7. Dataizm ve Bilginin Krizi
1.8. Big Brother 2.0: Big Data
1.9. Cesur Yeni Dünya'ya Doğru
1.10. Teknolojinin Yozlaşısı Rasyonalitenin Yitimi Hakikat
Bilincinin Kaybı
İKİNCİ BÖLÜM
BYUNG CHUL HAN'IN FELSEFİ YAKLAŞIMLARI
2.1. İktidar Fenomeni
2.1.1. Mantık ve Semantik
2.1.2. İktidar Metafiziği ve Etiği
2.2. Neoliberal Psikopolitika
2.2.1. Biyopolitikanın Dönüşümü
2.2.2. Big Data
2.2.3. Dataizm ve Nihilizm
2.2.4. Çağın Özgürlük Krizi
2.3. Demokrasi'den Enfokrasi'ye: Kamusallığın Çöküşü
2.3.1. Demokrasi Sonrası
2.3.2. Truthiness: Çağın Hakikat Krizi
2.4. Şiddetin Topolojisi
2.4.1. Şeffaflığın Şiddeti: Şeffaflık Toplumu
2.5. Algofobi: Günümüzde Acı
2.5.1. Hayatta Kalma Histerisi
2.5.2. İnsan Sonrası Çağa Doğru Son İnsan
2.5.3. Çıplak Yaşam ve Tarihin Sonu
2.6. Yorgunluk Toplumu
2.6.1. Eziyet Çektiren Boşluk
2.7. Sanat'a Dair
2.7.1. Estetik ve Güzellik İdeali
2.7.2. Güzel ve Yüce
2.7.3. Örtünmenin Güzelliği
2.7.4. Eğlencenin İkiliği
2.8. Başka'nın Kaybı & Aynılık Cehennemi
2.8.1. Kutsalın Pornografik Profanlaşma Biçimi
2.8.2. Teorinin Sonu
2.9. Çağın Zaman Krizi
2.9.1. Vita Contemplativa & Vita Activa
SONUÇ: TOPRAĞA ÖVGÜ & YERYÜZÜNE DÖNÜŞ
KAYNAKÇA
Koku, varlığı idrak etme sürecinde varlığın uyandırdığı duygu durumunu çağrıştırır. Çalışmamıza konu ettiğimiz Byung Chul Han, günümüzde kendisine yeni bir dönüşün zaruri olduğu varlıktan süzülen zamansal kokuyu yeniden almayı dener. Günümüzde varlık şeffaflaştırılmaya, sanallaştırılmaya, hızlandırılmaya ve en nihayetinde de ekonomik kaygılarla dijitalizasyona uğratılır. Dataizmin ideolojisi günümüz kapitalizminin yeni aracıdır. Nicelikleştirilen ve sanallaştırılan varlık, zamansal kokusunu verememektedir. Uygarlığın huzursuzluğu, varlığın kokusunu alamamanın krizidir. Byung Chul Han, varlığın yeni bir kriz durumunu yaşadığı kokusuz zamanımızı meta-anlatısal bir nazarla süzer. Han'ın varlık üzerine duyumsamalarını konu ettiğimiz bu çalışma, teknolojinin dönüştürücü etkilerini hissettiğimiz çağımızda varlığı duyumsayamamanın ve varlığın kokusunu alamamanın krizini anlaşılabilir kılmayı amaçlar.
İÇİNDEKİLER
TEŞEKKÜR
ÖNSÖZ
KISALTMALAR
GİRİŞ
Byung Chul Han
BİRİNCİ BÖLÜM
ÇAĞIN FELSEFİ PROBLEMLERİ VE BYUNG CHUL HAN 5
1.1. Niceliğin Egemenliği ve Sonrası
1.2. Dünyanın Tekdüzeleşmesi
1.3. Demokrasi'den Enfokrasi'ye
1.4. Beğendim (Like) Kapitalizminin Kültür Endüstrisi
1.5. Yapabilme Öz Sömürüsü
1.6. Dijital Panoptikon
1.7. Dataizm ve Bilginin Krizi
1.8. Big Brother 2.0: Big Data
1.9. Cesur Yeni Dünya'ya Doğru
1.10. Teknolojinin Yozlaşısı Rasyonalitenin Yitimi Hakikat
Bilincinin Kaybı
İKİNCİ BÖLÜM
BYUNG CHUL HAN'IN FELSEFİ YAKLAŞIMLARI
2.1. İktidar Fenomeni
2.1.1. Mantık ve Semantik
2.1.2. İktidar Metafiziği ve Etiği
2.2. Neoliberal Psikopolitika
2.2.1. Biyopolitikanın Dönüşümü
2.2.2. Big Data
2.2.3. Dataizm ve Nihilizm
2.2.4. Çağın Özgürlük Krizi
2.3. Demokrasi'den Enfokrasi'ye: Kamusallığın Çöküşü
2.3.1. Demokrasi Sonrası
2.3.2. Truthiness: Çağın Hakikat Krizi
2.4. Şiddetin Topolojisi
2.4.1. Şeffaflığın Şiddeti: Şeffaflık Toplumu
2.5. Algofobi: Günümüzde Acı
2.5.1. Hayatta Kalma Histerisi
2.5.2. İnsan Sonrası Çağa Doğru Son İnsan
2.5.3. Çıplak Yaşam ve Tarihin Sonu
2.6. Yorgunluk Toplumu
2.6.1. Eziyet Çektiren Boşluk
2.7. Sanat'a Dair
2.7.1. Estetik ve Güzellik İdeali
2.7.2. Güzel ve Yüce
2.7.3. Örtünmenin Güzelliği
2.7.4. Eğlencenin İkiliği
2.8. Başka'nın Kaybı & Aynılık Cehennemi
2.8.1. Kutsalın Pornografik Profanlaşma Biçimi
2.8.2. Teorinin Sonu
2.9. Çağın Zaman Krizi
2.9.1. Vita Contemplativa & Vita Activa
SONUÇ: TOPRAĞA ÖVGÜ & YERYÜZÜNE DÖNÜŞ
KAYNAKÇA
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
2 | 62,40 | 124,80 |
3 | 42,40 | 127,20 |
6 | 21,60 | 129,60 |
9 | 14,67 | 132,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
2 | 62,40 | 124,80 |
3 | 42,40 | 127,20 |
6 | 21,60 | 129,60 |
9 | 14,67 | 132,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
2 | 62,40 | 124,80 |
3 | 42,40 | 127,20 |
6 | 21,60 | 129,60 |
9 | 14,67 | 132,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
2 | 62,40 | 124,80 |
3 | 42,40 | 127,20 |
6 | 21,60 | 129,60 |
9 | 14,67 | 132,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
2 | 62,40 | 124,80 |
3 | 42,40 | 127,20 |
6 | 21,60 | 129,60 |
9 | 14,67 | 132,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
2 | 62,40 | 124,80 |
3 | 42,40 | 127,20 |
6 | 21,60 | 129,60 |
9 | 14,67 | 132,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |